Bu nesne; Banduddu olarak bilinmektedir.
Asur kültüründe çokça tasvir edildiği için çok tanınmaktadır.
Genellikle bir Apkallu (bilge) bir elinde Banduddu; diğerinde çam kozalağı taşır. Bu; bir arınma ritüelinin parçasıdır. Kozalak ( bazı kaynaklarda ananas) tanrıça tapınağındaki kutsal suya batırılır ve suyu püskürtülerek, çubuğun kullanımına benzer şekilde bir arınma ritüeli gerçekleştirilir.
“Banduddu” kelimesi; Sümerce kökenlidir ve Sümer zamanında zaten bir arkeizmdi (artık kullanılmaz olmuş eski sözcükleri, deyimleri ya da eski sözdizimine özgü biçimleri, anlatımda kullanma eğilimi). Eski kelimeleri daha gizemli göstermek için dinlerde kullanımı yaygındı.
Bu çizimlere eşlik eden yazılarda şu bilgi okunabilmektedir:
“Bilge; kavisli silahı ve kovayı (Banduddu) taşır, gökyüzünü ve yeraltı bölgelerini temizler ve şeytan çıkarır. “
Başka bir yazıtta da şu bilgi mevcuttur:
“Rahip; tanrıça tapınağından su getirecek (Banduddu’yla) “.
Apkallular; (Sümer’de; tarım, balıkçılık vb bilgileri insanlara öğreten bilgeler); çeşitli ritüellere bağlıydı. Bu nedenle onları bu nesneleri taşırken görmek yaygındı. Bunların en önemli temsilleri; Asurbanipal sarayında bulunmaktaydı.
Taşıdıkları en yaygın nesneler; bir ananas (kozalak) ve Banduddu adında bir kovadır. Diğer zamanlarda polen içeren bir sepet çantası taşımaktaydılar. Bir bitkiden, bir filiz de taşımaktaydılar.
Kova ve ananas dışında; Apkallular bilezik de taşımaktaydılar.
Elbette sadece Asurlular’ın; kova ve sepet kullanma özelliği yoktu. Bu nesneler; neredeyse her kültürde, günlük kullanım içindi, bu yüzden hiçbir gizemleri yoktur. Krallardan halka kadar herkes, onları kullanmıştır. BANDDUDU VE ANANAS (KOZALAK)
Hazırlayan: Bilhan Akkaya
Bu nesne; Banduddu olarak bilinmektedir.
Asur kültüründe çokça tasvir edildiği için çok tanınmaktadır.
Genellikle bir Apkallu (bilge) bir elinde Banduddu; diğerinde çam kozalağı taşır. Bu; bir arınma ritüelinin parçasıdır. Kozalak ( bazı kaynaklarda ananas) tanrıça tapınağındaki kutsal suya batırılır ve suyu püskürtülerek, çubuğun kullanımına benzer şekilde bir arınma ritüeli gerçekleştirilir.
“Banduddu” kelimesi; Sümerce kökenlidir ve Sümer zamanında zaten bir arkeizmdi (artık kullanılmaz olmuş eski sözcükleri, deyimleri ya da eski sözdizimine özgü biçimleri, anlatımda kullanma eğilimi). Eski kelimeleri daha gizemli göstermek için dinlerde kullanımı yaygındı.
Bu çizimlere eşlik eden yazılarda şu bilgi okunabilmektedir:
“Bilge; kavisli silahı ve kovayı (Banduddu) taşır, gökyüzünü ve yeraltı bölgelerini temizler ve şeytan çıkarır. “
Başka bir yazıtta da şu bilgi mevcuttur:
“Rahip; tanrıça tapınağından su getirecek (Banduddu’yla) “.
Apkallular; (Sümer’de; tarım, balıkçılık vb bilgileri insanlara öğreten bilgeler); çeşitli ritüellere bağlıydı. Bu nedenle onları bu nesneleri taşırken görmek yaygındı. Bunların en önemli temsilleri; Asurbanipal sarayında bulunmaktaydı.
Taşıdıkları en yaygın nesneler; bir ananas (kozalak) ve Banduddu adında bir kovadır. Diğer zamanlarda polen içeren bir sepet çantası taşımaktaydılar. Bir bitkiden, bir filiz de taşımaktaydılar.
Kova ve ananas dışında; Apkallular bilezik de taşımaktaydılar.
Elbette sadece Asurlular’ın; kova ve sepet kullanma özelliği yoktu. Bu nesneler; neredeyse her kültürde, günlük kullanım içindi, bu yüzden hiçbir gizemleri yoktur. Krallardan halka kadar herkes, onları kullanmıştır.
Bir cevap yazın